Relatório Científico
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SAFESIDE
O presente relatório foi elaborado no âmbito do projeto de I&D, cofinanciado pelaFundação para a Ciência e a Tecnologia, designado SAFESIDE
Year: 2013
Number Pages:
140pp.
Author(s): Roque, C. A.; Cardoso, J. L.
Editor: LNEC
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SAFESIDE
O presente relatório foi elaborado no âmbito do projeto de I&D, cofinanciado pelaFundação para a Ciência e a Tecnologia, designado SAFESIDE
Year: 2013
Number Pages:
101pp.
Author(s): Roque, C. A.; Cardoso, J. L.
Editor: LNEC
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SAFESIDE
O presente relatório foi elaborado no âmbito do projeto de I&D, cofinanciado pelaFundação para a Ciência e a Tecnologia, designado SAFESIDE
Year: 2013
Number Pages:
63pp.
Author(s): Roque, C. A.; Cardoso, J. L.
Editor: LNEC
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Seismic performance of multi-storey timber buildings - Rusticasa building
This document reports the outcome of the seismic test on the Rusticasa building, the first in a total of four buildings included in the TIMBER BUILDINGS Project. This building is a log house system (LHS). The goal of the tests was to assess the seismic performance of the building, panel elements and steel connectors, defined in terms of relative displacements and hold-down forces.
Year: 2013
Author(s): Campos Costa, A.; Candeias, P.; Lourenço, P.; Branco , J.; Aranha, C.
Keywords: Steel connectors; Shaking table test; Log house system (LHS); Timber buildings
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Seismic performance of multi-storey timber buildings - LegnoCase building
This document reports the outcome of the seismic test on the LegnoCase building, the second in a total of four buildings included in the TIMBER BUILDINGS Project. This building is a platform frame system with sheathing assembled by means of OSB panels (PF-OSB). The goal of the tests was to assess the seismic performance of the building, panel elements and steel connectors, defined in terms of relative displacements and hold-down forces.
Year: 2013
Author(s): Campos Costa, A.; Candeias, P.; Piazza, M.; Bartolucci, C.; Tomasi, R.; Grossi, P.
Keywords: Shaking table test; Steel connectors; OSB panels; Timber buildings
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Seismic performance of multi-storey timber buildings - Rubnerhaus building
This document reports the outcome of the seismic test on the RubnerHaus building, the third in a total of four buildings included in the TIMBER BUILDINGS Project. This building is a platform frame system with sheathing assembled by means of gypsum fibre panel (PF-GF). The goal of the tests was to assess the seismic performance of the building, panel elements and steel connectors, defined in terms of relative displacements and hold-down forces.
Year: 2013
Author(s): Campos Costa, A.; Candeias, P.; Piazza, M.; Tomasi, R.; Grossi, P.
Keywords: Shaking table test; Steel connectors; Gypsum fibre panel (PF-GF); Timber buildings
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Seismic performance of multi-storey timber buildings - TUGraz building
This document reports the outcome of the seismic test on the TUGraz building, the fourth in a total of four buildings included in the TIMBER BUILDINGS Project. This building is a cross laminated system (CTL). The goal of the tests was to assess the seismic performance of the building, panel elements and steel connectors, defined in terms of relative displacements and hold-down forces.
Year: 2013
Author(s): Campos Costa, A.; Candeias, P.; Schickhofer, G.; Flatscher, G.
Keywords: Shaking table test; Steel connectors; Cross laminated system (CTL); Timber buildings
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Sistema de aquisição para prensas de compressão e flexão
É apresentado um sistema de interface e de aquisição de dados para uma prensa de compressão e flexão do Núcleo de Betões, Pedra e Cerâmicos (NBPC) do Departamento de Materiais (DM). O sistema desenvolvido teve como objetivo suprimir algum equipamento afeto aos transdutores de deslocamento dos provetes (defórmetros), que entretanto ficou obsoleto, e centralizar num único computador a aquisição de dados e a interface com todos os transdutores afetos aos ensaios experimentais para determinação de cargas de rotura e de módulos de elasticidade em provetes de betão e argamassa. Como resultado final, o novo sistema de interface e aquisição instalado permitiu melhorar e agilizar os ensaios realizados com a prensa de compressão e flexão.
Year: 2013
Number Pages:
32pp.
Author(s): Coelho, G.; Palma, J.
Editor: LNEC
Keywords: Interface humano-máquina; Sistema de aquisição
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Sistemas de tubagem de poli(cloreto de vinilo) não plastificado (PVC-U) destinados à extração de água em profundidade - Critério para avaliação da aptidão ao uso, com vista à concessão de homologação
Nesta publicação apresenta-se o critério presentemente seguido pelo LNEC para concessão de homologação com certificação, bem como posterior controlo periódico da qualidade a sistemas de tubagem de poli(cloreto de vinilo) não plastificado (PVC-U) destinados à extração de água em profundidade. Após uma breve introdução e a definição do objetivo, indicam-se: - Os requisitos para o sistema da qualidade seguido pelo fabricante; - as caraterísticas e as especificações para a matéria-prima constituinte dos tubos e acessórios; - as caraterísticas e as especificações para os produtos finais, designadamente os tubos e as suas uniões; - a classificação das condições de serviço; - as recomendações para a utilização dos produtos, relativamente ao seu transporte e manuseamento, armazenagem e instalação; - os requisitos do LNEC para o autocontrolo do fabricante; - os requisitos de amostragem do LNEC durante as auditorias técnicas ou campanhas de recolha realizadas ao fabricante pelos técnicos do LNEC, no âmbito da concessão e manutenção da homologação.
Year: 2013
Number Pages:
27pp.
Author(s): Real, L. P.
Editor: LNEC
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Socio-economic research needs for Horizon 2020
The ECTRI Transport Economics and Policies (ECOPOL) group consists of 41 experts from 20 Transport Research Institutes and Universities representing 16 countries. Members are: BASt (DE), CDV (CZ), CENIT (ES), DLR (DE), DVS, FhG (DE), HIT (GR), Ifsttar (FR), ITS (PL), KTI (HU), LET (FR), LNEC (PT), POLITO (IT), TOI (NO), TRL (UK), TTI (LV), UPM (ES), UVEG (ES), VGTU (LT), VTI (FI).The scope of the TG-ECOPOL scientific agenda covers the following research areas:-Policy Analysis such as Scenarios, Foresights; -Cost-Benefit Analysis; -Public-Private Partnerships;-Pricing and Externalities.In more detail, methodologies to support transport policy development covered by ECOPOL include social cost-benefit analysis, cost-effectiveness analysis, multicriteria analysis, computable general equilibrium modelling, statistical analysis and econometrics, strategic transport and traffic models, stated and revealed preferences, macro and micro models and socio-technical foresight.This position paper is a result of the group reflection on key challenges for Horizon 2020 regarding socio-economic research needs for transport policy in Europe. At the ECTRI Thematic Groups
Year: 2013
Number Pages:
20.
Author(s): Arsénio, E.
Editor: ECTRI - European Conference of Transport Research Institutes
Keywords: European commission r&d framework programme 2014-2020; Horizon 2020; Transport policy; Transport economics
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