Artigos de Revista
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Influence of ageing conditions on durability of PVC formulations in outdoor applications
The state of the art in predicting weatherability lags far behind the need for such predictions. The exact prediction of the useful lifetime of a given polymer in a specific geographic location is still the dream of both specifiers and manufacturers. As a result, the estimation of durability of these materials remains one of the most challenging issues in weathering studies.
Ano: 2005
Número Páginas:
1.
Autor(es): Real, L. P.
Editor: BRE-ENBRI
Volume:
29.
Keywords: Ftir; Durability; Weathering; Pvc
Influence of Intertidal Flats on Tidal Asymmetry
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Influence of Intertidal Flats on Tidal Asymmetry
The generation of tidal asymmetries in estuaries is analyzed by examining the differences in celerity at high and low tide. An analytical expression for the difference between ebb and flood durations is introduced and applied to a cross-section composed by a channel flanked by tidal flats. The expression depends on the cross-sectional average of the celerity, for which two approximations are proposed and verified with a numerical model. Results confirm that tidal flats enhance ebb dominance, while large tidal amplitudes promote flood dominance. Maximum ebb dominance occurs for tidal flats at, or above, mean water level, depending on tidal amplitude and the extent of the tidal flats. Finally, qualitative arguments indicate that friction also enhances flood dominance.
Ano: 2005
Número Páginas:
21/5: 1062-1067.
Autor(es): Fortunato, A. B.; Oliveira, A.
Editor: Journal of Coastal Research
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Le Viaduc de Millau
Dans le sud de la France, à proximité de la ville de Millau, le raccordement de Clermont-Ferrand à Montpellier par l
Ano: 2005
Número Páginas:
30p.
Autor(es): Muzeau, J. P.; Baptista, A. M.
Editor: APK - Association pour la Promotion de l'Enseignement de la Construction Acier
Volume:
Nº 41.
Keywords: Exécution; Conception; Viaduc de millau; Ponts métalliques
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Modelos Preditivos para a Ventilação Natural
Apresentam-se modelos preditivos para a ventilação natural, como contribuição para a redução de sistemas AVAC, mantendo a Qualidade do Ar Interior.
Ano: 2005
Número Páginas:
39-41.
Autor(es): Pinto, M.; Marques da Silva, F.; Freitas, V.
Revista: Construção Magazine
Editor: Engenho e Média, Lda
Volume:
nº14, 3º tri.
Keywords: ventilação natural
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O Sistema de Informação gestBarragens
O GESTBARRAGENS é o sistema integrado de gestão da informação para o controlo desegurança de barragens de betão que suporta, nomeadamente, os seguintes processos: oprocesso de observação de grandezas físicas a partir da exploração, manual ou automática,dos sistemas de observação instalados nas barragens; o processo inerente às inspecçõesvisuais realizadas periodicamente por intervenção humana; o processo de gestão e consultageral da informação de suporte e documental relacionada com as barragens; e o processo dedetecção de situações de anomalia nos dados observados que pode implicar a tomada dedecisões de modo a garantir a segurança das barragens. Complementarmente, oGESTBARRAGENS apresenta mecanismos avançados de consulta e análise da informação (e.g.,suportados por sistemas de informação geográficos e por sistemas de reporting) e mecanismosde sincronização da informação entre as diferentes instâncias do sistema mantidas porentidades distintas (e.g., Autoridade, LNEC, donos de obra). A arquitectura técnica doGESTBARRAGENS adopta ainda um modelo multi-instância, distribuído e federado sempre quetal for conveniente, e adopta modernas tecnologias de desenvolvimento de software, emparticular tecnologias ligadas à Internet, sistemas de informação geográficos e computaçãomóvel.Neste artigo apresenta-se a visão geral do GESTBARRAGENS numa perspectiva dossistemas de informação, e ainda os seus aspectos técnicos informáticos mais distintivos,nomeadamente os aspectos relacionados com: migração de dados legados; suporte à gestãodinâmica de instrumentação; suporte à gestão dinâmica de relatórios; capacidade derepresentação gráfica dos sistemas de observação das obras e, sobre estes a produção degráficos representativos do seu comportamento; instalação e funcionamento do sistemasegundo um modelo distribuído federativo; e definição de interfaces abertas para permitir aintegração do GESTBARRAGENS com sistemas externos, como por exemplo sistemas móveis(e.g., PDA, PDT) usados em campanhas de observação.
Ano: 2005
Autor(es): Silva, A.; Galhardas, H.; Barateiro, J.; Portela, E. A.
Keywords: Sistema de informação; Controlo de segurança estrutural; Barragem
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Proposta de Uma Metodologia Para a Identificação de Zonas Hídricas Sensíveis aos Poluentes Rodoviários
N/A
Ano: 2005
Número Páginas:
44 a 52.
Autor(es): Leitão, T. E.; Barbosa, A. E.; Telhado, A.
Editor: In Tecnologia da Água
Volume:
Volume 38 - Edição II.
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The effectiveness of
A sodium bentonite is being used in the basal-isolation of landfills installed on strongly fractured granitic rocks of N Portugal (NW Iberia). To evaluate the performance of this
Ano: 2005
Número Páginas:
10p..
Autor(es): Marques, F.O.; Marques, F.; Mateus, A.; Figueiras, J.; Monteiro dos Santos, F. A.; Mota, R.; Amaral , H.
Editor: Environmental Geology
Keywords: Pollution risks; High permeability; Clay flow and fracturing; Basal isolation; Fractured granite basement
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The use of international data on fuel sales and vehicle fleet for the estimation of yearly national traffic volumes
International comparisons are frequently used to assess the road safety performance of a country or to monitor its development over time, at a national or regional level. In most instances either accident or injury risks have to be considered, which results in the need for a quantitative estimation of the amount of travel, namely traffic volumes. Only in special cases may risks be indirectly compared using methods of induced exposure.The required data on traffic volumes is not always readily available. This is especially true if old data or data from several countries for a long period are to be used, as in comparative time series analysis. Several simplifying assumptions can be adopted to bypass this lack of data but often the estimates resulting from these simple assumptions are not entirely satisfactory.Between 1996 and 1998 the European Union (EU) sponsored, within the scope of the 4th Research Framework Programme, a COST Action (COST 329) to analyse and establish a common methodological framework for description and analysis of safety developments
Ano: 2005
Número Páginas:
207-215.
Autor(es): Cardoso, J. L.
Revista: Accident Analysis and Prevention
Editor: Elsevier
Volume:
37.
Keywords: Traffic volume; Accident risk; Road Safety
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Transporte sedimentar num perfil de praia. Validação de um modelo matemático
N/A
Ano: 2005
Número Páginas:
pp. 33-39.
Autor(es): Larangeiro, S. H. D. C.; Oliveira, F. S. B. F.; Taborda, R.; Silva, R.
Editor: Anais do Instituto Hidrográfico
Volume:
Nº 17.
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